Bądź eko
i płać mniej!

Enspirion wkrótce udostępni usługę carsharingu dla firm zlokalizowanych w kompleksie biurowym Olivia Business Centre.

W ramach usługi zarejestrowani pracownicy firm będą mieli możliwość krótkoterminowego wynajęcia samochodu elektrycznego.

energa-e-mobility-web-pociete-21

O usłudze

Prezentujemy nową i innowacyjną usługę carsharingu samochodów elektrycznych dla rezydentów kompleksu biurowego Olivia Business Centre.
Pracownicy firm, które podpiszą umowę z Enspirion, będą mogły korzystać z naszych samochodów i przekonać się na czym polega rewolucja w transporcie.

Korzystanie z usługi wiąże się z pozytywnym wpływem na wizerunek firmy, spadkiem kosztów przemieszczania się pracowników oraz jest alternatywą
dla tradycyjnych środków transportu.

Dla wynajmujących udostępnione zostaną najnowsze modele samochodów elektrycznych.

W ramach usługi dostęp do punktów ładowania samochodów elektrycznych Sieci ENERGA będzie bezpłatny.

Wynajmij samochód elektryczny

Jak to działa

energa-e-mobility-web-cs-piktogramy-01

1

Podpisanie przez firmę umowy na usługę carsharingu

energa-e-mobility-web-cs-piktogramy-02

2

Założenie w systemie kont dla pracowników firmy i akceptacja przez nich regulaminu

energa-e-mobility-web-cs-piktogramy-03

3

Po otrzymaniu danych konta możesz rezerwować samochód w systemie

energa-e-mobility-web-cs-piktogramy-04

4

Korzystaj z samochodu.
Aby zlokalizować punkty ładowania Sieci ENERGA użyj mapy.
Ciesz się z bycia członkiem "Społeczności emobility".
zaloguj się

Baza wiedzy

null
Eksploatacja samochodów elektrycznych
  • Średnie zużycie energii – ok. 16 kWh / 100 km
  • Średni koszt przejechania 100 km: 16 kWh x ok. 0,75 zł/kWh = ok. 12 zł / 100 km
  • Pojemność akumulatora mieści się w granicach 16 – 90 kWh. Średnia pojemność akumulatora pojazdu EV to ok. 24 kWh. Należy pamiętać, że wraz z rozwojem technologii producenci wyposażają nowe modele pojazdów w akumulatory o coraz większych pojemnościach.
  • Zasięg samochodu z całkowicie naładowanym akumulatorem (akumulator 24 kWh):
    • katalogowy ok. 150 km
    • realny 100 – 120 km (uzależniony od użytkowania klimatyzacji, ogrzewania, sposobu jazdy i innych czynników)
  • Czas ładowania:
    • ok. 30-40 minut (od 30 do 80%) – ładowanie szybkie
    • ok. 6-8 godzin (od 30 do 95%) – ładowanie półszybkie
  • Serwis:
    • zużycie klocków hamulcowych i tarcz – kilkakrotnie niższe (hamowanie odzyskowe)
    • brak części instalacji tj. układ olejowy, chłodzący – co upraszcza konstrukcję pojazdu i zmniejsza ilość potencjalnych usterek
    • bateria akumulatorów jest bezobsługowa – krótki przegląd raz do roku
  • Koszty zakupu pojazdów EV pozostają wciąż na wyższym poziomie niż porównywalnych pojazdów spalinowych. Z drugiej jednak strony coraz bardziej powszechne staje się dofinansowywanie przez rządy poszczególnych krajów zakupu pojazdu EV. Dofinansowanie to sprowadza się nie tylko do bezpośrednich dopłat do ceny zakupu ale również ulg podatkowych, zniesieniem opłat parkingowych czy nawet udostępnienie tzw. BUS pasów dla pojazdów EV.

    Kolejnym optymistycznym aspektem jest obniżanie się kosztów technologii EV wraz z jej popularyzacją. Stąd należy się spodziewać, że z czasem ceny pojazdów elektrycznych będą spadały.
null
Szkoła jazdy samochodem elektrycznym
    Samochód elektryczny z zasady działania jest ekologiczny – w miejscu użytkowania nie emituje spalin i nie hałasuje. Wydaje się zatem, że nic już nie można zrobić, aby poprawić jego cechy ekologiczne. Ale ekologia wiąże się z ekonomią – także w aucie EV można poprawić jego ekologiczność poprzez stosowanie techniki jazdy ekonomicznej. Celem ekologicznego stylu jazdy jest uzyskanie jak najmniejszego zużycia energii elektrycznej w funkcji przebytej drogi. Oszczędności mogą wynieść do 15-20% energii i ponoszonych kosztów. Przełoży się to pośrednio również na niższą emisję zanieczyszczeń generowanych w elektrowni. Na co należy zwracać uwagę podczas jazdy ECO?
    1. Mniej doświadczony kierowca powinien ustawić auto w tryb jazdy ECO – każde auto EV udostępnia taki tryb, który wiąże się z ustawieniami preferującymi ekonomiczną jazdę.
    2. Bardziej doświadczony kierowca może jeździć bez włączonego trybu ECO i także uzyskiwać dobre rezultaty – dłuższa jazda autem EV w trybie ECO wykształca u kierowcy odruchy charakterystyczne dla ekonomicznej jazdy. Ma to również przełożenie na jazdę pojazdami spalinowymi.
    3. W trakcie jazdy należy zamknąć szyby, w zamian można stosować nawiew do kabiny pasażerskiej, wentylatory lub klimatyzację (zużywa trochę energii). Otwarte szyby to duży wzrost oporów powietrza i zużycia energii (większego nawet niż praca klimatyzacji).
    4. Należy ograniczać prędkość pojazdu do zakresu prędkości ekonomicznych, gdy opory powietrza są najmniejsze – zazwyczaj są to prędkości do 80-90 km/h.
    5. Staramy się przewidywać jazdę kierowców przed nami, tak aby nie zmuszali nas oni do ciągłego przyspieszania i hamowania – zachowujemy dosyć duży, bezpieczny odstęp od poprzedzającego nas auta. Nie przejmujemy się gdy ktoś nachalnie „wciska” się przed nasz samochód – jazda w mieście wymaga dużej kultury i spokoju.
    1. W trakcie jazdy należy starać się jeździć płynnie, bez częstych przyspieszeń – częste przyspieszanie to duży pobór energii konieczny do rozpędzania dużej masy auta.
    2. Hamować można zarówno płynnie jak i całkiem ostro – auto chętnie odzyskuje silnikiem energię w trakcie hamowania (im mocniej hamujemy tym silniejszy efekt odzyskiwania energii) – jedynie przy najniższych prędkościach auto zacznie hamować klockami hamulcowymi.
    3. Nie należy szybko zwiększać prędkości przy podjazdach pod górę – podjazdy konsumują duże ilości energii.
    4. Przy zjazdach, gdy auto samo się rozpędza (szczególnie powyżej dozwolonej prędkości) należy lekko naciskać pedał hamulca – auto będzie odzyskiwać energię i ładować baterie akumulatorów bez zużywania klocków hamulcowych.
    5. Nie należy stosować bagażników dachowych – o ile jest to możliwe lepiej korzystać z bagażnika w aucie.
    6. Dbać o dobry stan techniczny opon i właściwe ciśnienie w oponach – nawet niewielki spadek ciśnienia znacząco zwiększa opory toczenia i zużycie energii (nawet do 10%).
    7. Systematycznie monitorować stan zużywanej energii na wskaźnikach pojazdu – po przejechaniu kilkudziesięciu km łatwo spostrzeżemy wzrost lub spadek ilości kWh/100 km i powiążemy to ze stylem naszej jazdy. Na tej podstawie będziemy wyciągać wnioski na przyszłość.
null
Ładowanie samochodów elektrycznych

Użytkowników samochodów elektrycznych zapraszamy do korzystania z Sieci punktów ładowania ENERGA.
Aby naładować samochód wymagana jest zbliżeniowa karta dostępu, którą otrzymasz wypożyczając pojazd.
Pytania i odpowiedzi dotyczące ładowania samochodów elektrycznych