Naładuj samochód
w Sieci punktów ładowania
samochodów elektrycznych
ENERGA

Zarejestruj się, aby móc skorzystać
z infrastruktury Sieci ENERGA

energa-e-mobility-web-pociete-21

Sieć punktów ładowania ENERGA

Grupa ENERGA udostępniła dla użytkowników samochodów elektrycznych punkty ładowania, które zlokalizowane są na terenie Trójmiasta.
Operatorem sieci ładowania jest Enspirion Sp. z o. o. (spółka Grupy ENERGA).

Informujemy, że w dniu 20.12.2016 w Gdańsku na terenie kompleksu biurowego Olivia Business Centre uruchomiony został
nowy terminal ładowania samochodów elektrycznych obsługujący standardy: CHAdeMO, Type 2 (Mennekes) oraz CCS Combo 2.

Jak to działa

Zacznij korzystać z punktów ładowania w kilku prostych krokach:

energa-e-mobility-web-pociete-06

1

Zarejestruj się, aby otrzymać kartę dostępu, skorzystać
z infrastruktury Sieci ENERGA
i zostać członkiem
"Społeczności emobility"

energa-e-mobility-web-pociete-07

2

Odbierz kartę dostępu w naszej siedzibie lub podaj adres do korespondencji, a zbliżeniową kartę autoryzacyjną otrzymasz pocztą

energa-e-mobility-web-pociete-08

3

Aby zlokalizować punkty ładowania Sieci ENERGA użyj mapy

energa-e-mobility-web-pociete-10

4

Ciesz się z bycia członkiem "Społeczności emobility"
zaloguj się

Karta dostępu

Korzystanie z Sieci punktów ładowania ENERGA jest możliwe wyłącznie z użyciem bezpłatnej zbliżeniowej karty dostępu.
Obecnie operator Sieci ENERGA nie pobiera opłat za usługę.

Naszym priorytetem jest udostępnienie wygodnej i spełniającej Państwa oczekiwania usługi ładowania samochodów elektrycznych. Identyfikacja kartą pozwala na zbieranie statystyk związanych z wykorzystywaniem terminali. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować usługi do Państwa potrzeb.

Zarejestruj się

Wypełnij wniosek o wydanie karty dostępu do Sieci punktów ładowania ENERGA.
Wydając kartę dostępu Enspirion Sp. z o.o. automatycznie utworzy dla Ciebie Konto Użytkownika na portalu "Społeczności emobility".


Odbiór karty dostępu (zaznacz jedną opcję):
w siedzibie Enspirion Sp. z o.o.
wysyłka pocztą


Zapoznałem/am się z treścią Regulaminu

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Enspirion sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, Al. Grunwaldzka 472 moich danych osobowych w celu oceny wskaźników satysfakcji oraz poznania opinii i oczekiwań użytkowników w zakresie użyteczności, funkcjonalności i przydatności pojazdów elektrycznych i infrastruktury przeznaczonej do ich ładowania.

Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2135 z późn. zm.) jest Enspirion sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, Al. Grunwaldzka 472, KRS 0000372150, NIP 583-311-78-46, REGON 221152612. Użytkownik posiada prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania. Dane zostały pobrane dobrowolnie. Nie przewiduje się dalszego udostępnienia danych osobowych osobom niedziałającym w imieniu i na rzecz Administratora, z zastrzeżeniem sytuacji gdy obowiązek ich udostępnienia wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

Jeżeli wyrażają Państwo wolę otrzymywania określonych informacji w zakresie wskazanym poniżej, prosimy o zaznaczenie odpowiedniego pola:

Niniejszym wyrażam zgodę na bieżące przesyłanie przez Enspirion sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku:

informacji dotyczących awarii poszczególnych punktów ładowania samochodów elektrycznych Sieci ENERGA oraz ich usunięcia na wskazany przeze mnie podczas rejestracji adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu komórkowego.

newsletteru dotyczącego tematyki elektrycznej mobilności. na wskazany przeze mnie podczas rejestracji adres poczty elektronicznej.

Zgoda na powyższe może być odwołana w każdym czasie w sposób określony w Regulaminie.

 Wpisz kod z obrazka:

[Wygeneruj nowy obrazek]




UWAGA: Od dnia 8.12.2016 obowiązuje nowa wersja „Regulaminu korzystania z Sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych ENERGA”. Pobierz dokument.

Pytania i odpowiedzi

null
1. Co muszę zrobić, aby naładować auto w punkcie ładowania Sieci ENERGA?

Aby móc skorzystać z punktów ładowania Sieci ENERGA wymagana jest rejestracja. Wypełnij wniosek o wydanie karty.
Karty wydawane są bezpłatnie.

null
2. Jak obsługiwać terminal ładowania?

Instrukcja korzystania z ogólnodostępnych terminali szybkiego oraz półszybkiego ładowania w ramach Sieci ENERGA dostępna jest na terminalu ładowaniu.

null
3. Jak mogę zgłosić awarię terminala ładowania?

W przypadku awarii terminala lub kłopotów z zalogowaniem możesz zgłosić problem korzystając z dwóch kanałów komunikacji: serwis telefoniczny lub przesłanie wiadomości poprzez formularz kontaktowy. Zgłaszanie awarii

null
4. Jakie standardy ładowania funkcjonują na rynku?

Standardy ładowania można najogólniej podzielić na dwie grupy: standardy ładowania prądem zmiennym (AC) i prądem stałym (DC).

Standardy ładowania prądem zmiennym – AC (nazywane półszybkimi):

Ładowanie odbywa się za pośrednictwem prostownika wbudowanego w samochodzie (ładowarki pokładowej), który zamienia prąd zmienny na stały. Moc ładowarki pokładowej ogranicza tutaj moc z jaką może być ładowany pojazd.

W Europie najczęściej spotykane są dwa standardy półszybkiego ładowania:

1) SAE J1772 (IEC Typ 1) – standard półszybkiego ładowania prądem zmiennym o mocy do 7,2 kW. Umożliwia ładowanie jednofazowe z gniazda instalacji domowej bądź z terminala półszybkiego ładowania. Spotykane na polskim rynku samochody wyposażone w gniazdo zgodne ze standardem Typ 1 to na przykład: Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Mitsubishi i-Miev, Mitsubishi Outlander PHEV, Opel Ampera, Toyota Prius Plug in Hybrid.



2) VDE-AR-E 2623-2-2 (IEC Typ 2, zwany również Mennekes) – standard półszybkiego ładowania prądem zmiennym z użyciem ładowarki pokładowej. Pozwala na pracę jednej (3,6/7,2 kW) lub trzech faz (11, 22 lub 44 kW). Standard Typ 2 oraz jego rozwinięcie w standard ładowania szybkiego - CCS Combo 2 wspierają producenci europejscy: Audi, BMW, VW, Porshe. W gniazdo Typ 2 wyposażone są również samochody Tesla Motors.



Typ 1 oraz Typ 2 pozwalają na naładowanie pojazdu w czasie od 2 do nawet 8 godzin (czas ładowania zależy jednocześnie od mocy terminala, jak i ładowarki pokładowej samochodu).

Standardy ładowania prądem stałym – DC (nazywane szybkimi):

Akumulator pojazdu ładowany jest bezpośrednio z terminala ładowania. Ładowanie odbywa się z pominięciem ładowarki pokładowej.

W Europie funkcjonują równolegle standardy CHAdeMO i Combo 2.

1) CHAdeMO - ładowanie szybkie prądem stałym. CHAdeMO to standard japoński. W tym standardzie można ładować auto z maksymalną mocą 62,5 kW: napięcie 500VDC i prąd maksymalny 125A. Do samochodów EV zgodnych z CHAdeMO należą m.in.: Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Mitsubishi I-MiEV, Mitsubishi Outlander P-HEV, Citroen C-Zero, Peugeot iOn czy Kia Soul EV.



2) CSS Combo 2 – Combo 2 to standard IEC 62196-2 Typ 2, rozszerzony o część stałoprądową do ładowania za pośrednictwem zewnętrznych szybkich ładowarek o mocach rzędu 100 kW. Rozwiązanie umożliwia ładowanie akumulatorów aut elektrycznych z gniazda jedno- lub trójfazowego (z ładowarką na pokładzie) oraz prądem stałym o dużym natężeniu (z zewnętrzną ładowarką, 850V i 200A) przy użyciu jednego złącza.



W przypadku CHAdeMO i CCS Combo 2 naładowanie pojazdu do 80% trwa około 20 – 30 min. Ponadto Tesla Motors posiada swój dedykowany standard ładowania szybkiego nazywany Tesla DC supercharging.

Aby zwiększyć możliwości korzystania z różnych terminali ładowania producenci samochodów umieszczają często w pojeździe dwa gniazda ładowania w różnych standardach, np. Nissan Leaf posiada gniazdo Typ 1 oraz gniazdo szybkiego ładowania CHAdeMO.

null
5. Od czego zależy prędkość ładowania samochodu elektrycznego?

Czas ładowania zależy przede wszystkim od standardu terminala ładowania, którego używamy do ładowania pojazdu. Jeżeli jest to terminal szybki (CHAdeMO lub CCS Combo 2) czas ładowania wyniesie ok. 30-40 minut i naładujemy pojazd do ok. 80%. Istotna dla użytkownika może okazać się informacja, że terminal ładowania szybkiego zmniejsza prąd ładowania im bardziej naładowany jest akumulator pojazdu. Innymi słowy ładowanie od 80% do 100% może trwać tyle samo czasu co naładowanie od 30% do 80%.

Jeśli jest to terminal półszybki – czas ładowania może wynieść nawet do 8 godzin i jest on zależny od mocy ładowarki pokładowej samochodu.

Występuje oczywiście zależność czasu ładowania od pojemności akumulatora w danym pojeździe – im większy akumulator ma nasz pojazd – tym dłużej będziemy musieli go ładować.

null
6. Czy mogę naładować samochód w sytuacji kiedy punkt ładowania ma gniazdo w innym standardzie niż standard gniazda w moim samochodzie?

Tak, w takiej sytuacji użytkownik powinien posiadać przewód/przejściówkę, za pomocą którego podłączy swój samochód. Część producentów dołącza takie przewody do pojazdów już w momencie ich sprzedaży.

Wszyscy producenci dołączają do samochodów podstawowy przewód do ładowania, który pozwala podłączyć pojazd do zwykłego domowego gniazda 230 V (standard SCHUKO), a z drugiej strony zakończony jest wtykiem obsługiwanym przez nasz samochód.

UWAGA! Tu należy pamiętać o sprawdzeniu w instrukcji pojazdu czy nasza domowa instalacja elektryczna spełnia wymagania producenta naszego samochodu!

null
7. Co to jest ładowarka pokładowa?

Jest niczym innym jak 1 lub 3-fazowym prostownikiem wbudowanym we wnętrzu pojazdu elektrycznego. To właśnie dzięki niej możemy podłączyć nasz pojazd do gniazda prądu zmiennego w naszym domu bądź do półszybkiego terminala ładowania.

Pamiętajmy, że ładowanie akumulatora naszego pojazdu zawsze odbywa się prądem stałym – różnica polega na tym, że w przypadku ładowarek szybkich (CHAdeMO i CCS Combo 2) „prostowanie” prądu odbywa się w stacji ładowania, a w przypadku terminalna w standardzie Type1, Type2, bądź gniazda w domu – to ładowarka pokładowa zamienia prąd zmienny (AC) na stały (DC). Ładowarka pokładowa jest elementem niewidocznym dla użytkownika pojazdu. Od jej mocy zależy szybkość ładowania ze źródeł prądu zmiennego.

null
8. Czy mogę zainstalować terminal ładowania w swoim domu?

Enspirion świadczy kompleksową usługę dostawy, instalacji i serwisu terminali ładowania samochodów elektrycznych.
Nasza oferta skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

null
9. Co to jest „Społeczność emobility” i jak zostać jej członkiem?

"Społeczność emobility" tworzą właściciele samochodów elektrycznych, użytkownicy Sieci punktów ładowania ENERGA, Klienci usługi carsharingu oraz pasjonaci tematyki związanej z elektryczną mobilnością.

Korzyści jakie oferuje członkostwo to przede wszystkim możliwość wymiany poglądów na Forum, otrzymywanie informacji o awariach punktów ładowania Sieci ENERGA (subskrypcja na e-mail/sms), cykliczny pakiet ciekawostek ze świata pojazdów elektrycznych, zaproszenia do udziału w wydarzeniach promujących samochody elektryczne.

Dla osób, które otrzymały kartę dostępu do punktów ładowania Sieci ENERGA, Enspirion automatycznie utworzył Konto Użytkownika na Portalu „Społeczności emobility” - zaloguj się.

Aby zostać członkiem "Społeczności emobility" - zarejestruj się.

Zgłoś awarię terminala ładowania

Dla Państwa wygody uruchomiliśmy telefoniczny serwis zgłaszania usterek i awarii terminali oraz informowania o stanie naszej sieci ładowania. Każde zgłoszenie awarii jest nagrywane i automatycznie przekazywane do naszych służb technicznych. Średni czas reakcji na otrzymane zgłoszenie wynosi 72 godziny. Serwis dostępny jest pod numerem telefonu: 555 550 037. Opłata za połączenie wg taryfy Państwa operatora.
energa-e-mobility-web-pociete-14

Nagraj się

tel. 555 550 037